Á.Sz.F.
ÁSZF nyomtatható verzió Elállási nyilatkozat nyomtatható verzió
Konyhagép Áruház Szeged
“Minőségi beépíthető konyhagépek értékesítése beszerelése egy kézből, garanciával Szegeden!”
konyhagepszeged.hu
Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, utólagosan nem hozzáférhető, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Vállalkozás weblapján (http://konyhagepszeged.hu/) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.
Vállalkozás adatai
A Vállalkozás neve: FRONT-MŰVEK Kft.
A Vállalkozás székhelye: 6723 Szeged, Római körút 31.
A Vállalkozás üzlethelyiségei: 6723 Szeged, Római körút 31. Front Design
Üzlethelyiség nyitvatartási ideje: Hétfőtől péntekig 9 és 17 óra között
A Vállalkozás elektronikus levelezési címe: info@frontdesign.hu
Cégjegyzékszáma:06-09-009496
Adószáma: 13362595-2-06
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Szegedi Törvényszék Cégbírósága
Telefonszáma: +36 30 337 9762
Bankszámlaszám: K&H Bank Zrt. 10402812-28100618-00000000
Tárhely szolgáltató megnevezése: Inteligent Computer Kft.
Tárhely szolgáltató székhelye: 6723 Szeged, Kecskeméti utca 22.
Tárhely szolgáltató elektronikus elérhetősége: inteligent@inteligent.hu
Bevezető rendelkezések
A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, illetve annak értelmezésére külön kikötés nélkül is a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a következő jogszabályokra:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”)
- az Elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Elker. törvény.)
- a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
- az Egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet.
Jelen Szabályzat 2020. április 02. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Vállalkozás jogosult egyoldalúan módosítani jelen Szabályzatot. A módosításokat –amelyek a már korábban létrejött szerződéseket nem érintik- a Vállalkozás azok hatályba lépése előtt 7 (hét) nappal a weboldalon közzéteszi. Az oldal látogatói a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
Vállalkozás fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének üzleti célból történő letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozás írásos hozzájárulása nélkül.
MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK TULAJDONSÁGAIRÓL
Az oldalon megjelenített termékek online módon, elektronikus üzenetben, telefonon, illetve a Vállalkozás üzlethelyiségében személyesen rendelhetőek meg.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
A webáruházban a Vállalkozás részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jeleníthet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Előfordulhat, hogy a gyártó a termékek összetételében változtatást eszközöl, amelyért a Vállalkozás nem vállal felelősséget!
Amennyiben a megvásárolt áruval kapcsolatban átadott bármely termék információ, használati utasítás, garancia papír tartalma és jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltak között eltérés van, úgy az egyedi rendelkezések az irányadóak.
A Vállalkozásnak nem áll módjában felelősséget vállalni az egyes árucikkekhez mellékelt leírás, útmutató téves értelmezéséből adódó károkért!
Vállalkozás nem vállal felelősséget továbbá azért sem, ha a Vevő helytelenül adja meg részére a megvásárolni kívánt termék paramétereit, amely emiatt alkalmatlanná válik funkciójának betöltésére.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre a webáruházon, annak részleteiről a Vállalkozás teljes körűen tájékoztatja Vevőket.Amennyiben a Vállalkozás minden gondossága és igyekezete ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Vállalkozás nem köteles a terméket hibás áron értékesíteni és szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vevő elállhat vásárlási szándékától.
Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak is azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
RENDELÉS MENETE
A szerződés kizárólag regisztrált ügyfelekkel létrejön. A regisztrálásra a „Regisztráció” menüpont alatt lehetséges és 1 percnél nem vesz többet igénybe.
A webáruházban különböző háztartási gépek (sütők, mikró sütők, főzőlapok, páraleszívók hűtőgépek, mosó- és mosogatógépek, illetve egyéb konyhagépek) találhatóak. A termékek között a megfelelő kategória menüpont kiválasztása után tud Vevő böngészni. Ha olyan kategóriába lép, ahol termékek találhatók, akkor ott megtekinthetőek a rendelkezésre álló áruról készült képek, a tulajdonságok rövid leírása, bruttó ára, az adott termékhez tartozó egyéb lényeges jellemzők.
Az ajánlati ár az adott pillanatban, illetve akciós áru esetében, a megjelölt akció ideje alatt, meghatározott ideig érvényes. Az ár csak a Vállalkozás munkatársai által e-mailben vagy telefonon történő megrendelés visszaigazolás után válik véglegessé.
A kosár jelre kattintva a terméket a kosárba helyezheti. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek alatt lévő számok segítségével lapozhat a Vevő.
Ha bővebb információt szeretne kapni Vevő a termékről, akkor a termék képére vagy nevére kattintva teheti ezt meg. Ekkor a termék oldalára juthat el, ahol a részletes információk feltüntetésre kerültek.
Vevőnek módjában áll a webáruházban való keresésre is. Ekkor csak a kereső szót kell megadnia, és ha valamely termék megfelel a megadott kifejezésnek, akkor a rendszer megjeleníti.
A kosár tartalmát a “Kosár” menüpont segítségével is ellenőrizni lehet. Itt módosíthatja Vevő azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is.
A regisztrációra figyelemmel a vételhez szükséges adatok automatikusan kitöltésre kerülnek a megfelelő mezőkben a vásárlás során. A Vevőnek lehetősége van a regisztrációban megadott adatai helyett eltérő számlázási, szállítási adatok megadására is.
A következő lépésnél a Vevőnek lehetősége van rá, hogy kiválassza a termék kiszállításának vagy személyes átvételének a módját.
A termék átvételének módja után a Vevő kiválaszthatja a rendelkezésre álló fizetési módok közül, hogy milyen opcióval kívánja teljesíteni a fizetési kötelezettségét. Ha minden a vásárláshoz szükséges információ megadásra került, akkor az „TOVÁBB” gombra kattintva lehet tovább lépni.
Utolsó pontként megjelenítésre kerül a Vevő számára a vásárlás összesítése, melyet a „RENDELÉS ELKÜLDÉSE” gombra kattintva tud beküldeni a Vállalkozás részére. Ezen gomb lenyomásával Vevő tudomásul veszi, hogy vásárlása fizetési kötelezettséget von maga után!
Adatbeviteli hibák javítása:Amennyiben Vevő változtatni szeretne a bevitt adatokon, a megrendelni kívánt termékek listáján, úgy a megfelelő ikonra kattintva lehetősége van visszalépni, módosítani a megrendelést.
Amennyiben Vevő a már beküldött és visszaigazolt megrendelését bármilyen okból módosítani kívánja, úgy a leggyorsabb és legcélravezetőbb megoldás, ha haladéktalanul felveszi a kapcsolatot Vállalkozással e-mailen vagy telefonon és jelzi részére a változásokat.
Amennyiben Vevő megrendel egy terméket (a jelen szerződés szabályai szerint a kiszállítási díj a Vásárlót terheli) és valamilyen okból visszaküldi Vállalkozásnak azt, a szállítási díj a következők szerint alakul:
- Amennyiben Vevő önhibáján kívüli okból (például hibás teljesítés okán) kéri a cserét: az ismételt kiszállítási díj, valamint az eredeti termék visszaszállításának a díja a Vállalkozást terheli.
- Amennyiben Vásárló pénzvisszafizetést kér: a számlában szereplő végösszeg, azaz a vételár és a kiszállítási díj visszatérítésre kerül.
- Amennyiben a Vállalkozás tévedésből nem azt a terméket küldi el a Vevőnek, amelyet kiválasztott és megrendelt, úgy Vállalkozás viseli az oda- és visszaszállítás díját is.
- Rendelés összevonása esetén, amennyiben 1 csomagban kér több időpontban leadott megrendelést a Vevő, és amennyiben Vevő még nem került kiszállításra a küldemény: bármikor összevonható több rendelés, egy szállítási költséggel kerülnek a termékek kiszállításra.
Amennyiben Vevő meggondolja magát, és másik terméket szeretne inkább vásárolni:
- Ha a termék még nem került kiszállításra, Vállalkozás kicseréli a terméket.
- Ha Vállalkozás már kiküldte a terméket, akkor a Vásárló viseli az összes (csomagonként számolt) kiszállítási és visszaszállítási díjat.
A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai: Az adott termék megrendelésének időpontja azaz időpont, amikor Vevő a megrendelését a webáruházon keresztül eljuttatja a Vállalkozáshoz. A megrendelés akkor lép életbe, ha a Vállalkozás e-mail-ben vagy telefonon is visszaigazolja azt a megrendelés elküldését követően legkésőbb 48 órán belül. Az áruházi rendszer által küldött automata visszaigazolás nem egyenértékű a fent említett visszaigazolással! A Vállalkozás által történő visszaigazolás pontos formája és határideje a kiválasztott termék, a szállítási és a fizetési mód jellemzőitől függ. A “Szállítás és Fizetés” menüpontban a Vevő megtalálja a szállítási és fizetési feltételekről szóló tájékoztatót.
Vevő e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap rendelésének beérkezéséről. Amennyiben e visszaigazolás Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Vevőhöz nem érkezik meg, Vevő az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Vállalkozáshoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Vállalkozás kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vevő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél Vállalkozás fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után Vállalkozás azonnal tájékoztatja a Vevőt az új adatokról, információkról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és a visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és az elállási jogról szóló tájékoztatót a csomag tartalmazza.
Vevő köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és a csomagoláson, esetleg a termékeken észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Vállalkozás nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉSE
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 17 óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Vállalkozás minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
Vállalkozás nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetőknek a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
A Polgári Törvénykönyv rendelkezései alapján adásvételi szerződés megkötése esetén a Vállalkozás a termék tulajdonjogának az átruházásra, míg a Vevő a vételár megfizetésére és a termék átvételére köteles.
Vállalkozás egészen addig fenntartja az egyes termékekre vonatkozó tulajdonjogát, míg Vevő annak vételárát maradéktalanul meg nem fizette a részére.
A kárveszélyviselési kötelezettség akkor száll át a Vevőre, amikor Vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot.
ELÁLLÁS JOGA
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Vevő a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás (külön magyarázat) nélkül elállhat a szerződéstől a honlapon található „elállási nyilatkozat minta” felhasználásával vagy bármely egyéb erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján.
Vevő ezen jogát már a szerződés megkötésének a napjától kezdve gyakorolhatja.
Jelen tájékoztató hiányában Vevő a termék kézhezvételétől számított 1 év elteltéig jogosult gyakorolni az elállási jogát.
Írásban történő elállás esetén a Vevőnek elég a fenti határidőn belül elküldeni nyilatkozatát a Vállalkozás részére. A határidő megtartásának kétsége esetén Vállalkozás elfogadja a Vevőtől az írásbeli elállási nyilatkozat határidőn belül részére történő megküldésének hiteles igazolását is.
Nem illeti meg az elállási jog Vevőt olyan termék megvétele esetén, mely Vevő személyéhez kötötten, egyedileg Vevő utasításai és igényei alapján vagy kifejezett kérésére és/vagy személyre szabott speciális méretére lett elkészítve!
Az elállási jog nem illeti meg az olyan Vállalkozót/Vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljárva köt szerződést a Vállalkozással. Ebből következően az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyvben definiált fogyasztónak minősülő személyeket illeti meg!
A termék visszaküldésének költségét a Vevőnek kell viselnie, a Vállalkozás nem vállalja e költség viselését.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Vevőt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. Amennyiben Vevő nem a legkevésbé költséges fuvarozási módot választja, akkor az így adódó többletköltség megtérítését a Vállalkozás nem vállalja.
Vállalkozás követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
Vállalkozás az elállásról való tudomásszerzést követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Vevő részére, beleértve a kiszállítási díjat is.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. Akármelyik visszatérítési mód kerül alkalmazásra, a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.
Vevő köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Vállalkozás részére történő megküldésétől számított legkésőbb 14 napon belül visszaküldeni vagy a Vállalkozás üzlethelyiségében leadni.
Vevő akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a terméket a Vállalkozás részére. A Vállalkozásnak nem áll módjában utánvétes csomagot átvenni!
FONTOS! A visszaküldött terméknek a Vállalkozás által történő beazonosításhoz rendelkeznie kell a hozzá tartozó minőségjeggyel vagy azonosító iratokkal (pl.: jótállási jegy, számla stb.). Ennek hiányában a Vállalkozásnak nem áll módjában visszatéríteni a termék vételárát, illetve a kiszállítás díját figyelemmel arra, hogy nem lesz egyértelműen beazonosítható, hogy az adott termék a pc-box.hu webáruházban került megvásárlásra.
Erre figyelemmel Vállalkozás ezúton is kéri a Vevőt, hogy amennyiben el kíván állni a vásárlástól, úgy lehetőség szerint minden olyan iratot, számlát, csomagolóanyagot egyéb tartozékot küldjön vissza vagy mutasson be a Vállalkozás részére, amely megkönnyíti a termék és a vásárlás beazonosítását, illetve a felek közötti elszámolást.
Vevő felelősségre vonható a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegét, tulajdonságait figyelmen kívül hagyva, a szükségestől eltérő kezelés miatt, azaz a nem rendeltetésszerű használat miatt következett be.
Vállalkozás fenntartja a jogot továbbá arra, hogy a Vevő által visszaküldött termék használatából eredő esetleges értékcsökkenést is elszámolja a Vevő terhére a termék vételárának visszatérítése során.
A vételár és a kiszállítási költség visszatérítését Vállalkozás mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Vevő bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Amennyiben Vevő élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Vállalkozás elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a honlapon található „elállási nyilatkozat minta” segítségével is), vagy bármely egyéb erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Vállalkozás.
Vevőnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Vevőt terheli! A termék visszaérkezését követően a Vállalkozás az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módon – kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárul – téríti vissza a termék árát a kiszállítási költséggel együtt.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
SZAVATOSSÁG
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Vevő a kellékszavatossági jogával?
Vevő webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg a Vevőt a kellékszavatossági igénye alapján?
Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Vevő kellékszavatossági igényét?
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Vevő a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Vevő a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Vevő – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Vevőt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Vevő termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén a Ptk. 6:159.§ (2), valamint a 6:173.§ (2) bekezdése és a 151/2003 (IX.22.) Korm. rendeletben foglaltak alapján a bejelentett kellékszavatossági, valamint jótállási igénnyel szemben a FRONT-MŰVEK Kft. helytállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama a 10.000,-Ft-ot meghaladó jótállás alá tartozó termék vásárlása esetén két év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásával kezdődik.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó
- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
- ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye!
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatossági és termékszavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
VEGYES RENDELKEZÉSEK
Vállalkozás kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
Vállalkozás ezúton tájékoztatja a Vevőt, hogy az esetleges hibás teljesítésből eredő kártérítési felelősségének mértékét a megrendelt termék vételárában maximalizálja.
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételek bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
Amennyiben Vállalkozás a jelen dokumentumalapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Vállalkozás egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az Általános Szerződési Feltételekben foglalt valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
Vállalkozás és a Vevő a vitás ügyeiket elsősorban békés úton próbálják rendezni. Amennyiben ez nem sikerül, úgy a Vállalkozás és a fogyasztónak nem minősülő Vevő közötti jogviták elbírálására értéktől függően a Szegedi Járásbíróság, illetve a Szegedi Törvényszék kizárólagos illetékessége kerül kikötésre. Vállalkozás és a fogyasztónak minősülő Vevő közötti jogviták elbírálásával kapcsolatosan a mindenkori hatályos jogszabályokban meghatározott bíróságok jogosultak eljárni.
A webáruház adatkezelési tájékoztatója itt érhető el:
http://konyhagepszeged.hu/adatvedelem
PANASZKEZELÉS RENDJE
A konyhagepszeged.hu webáruház célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Vevőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, vagy postai levél útján is közölheti.
Vállalkozás a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja Vevő részére. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Vállalkozás a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja Vevő részére.
Az írásbeli panaszt webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Amennyiben a panasz kivizsgálását követően továbbra sem elégedett a válaszunkban foglaltakkal, akkor a Vevő jogosult arra, hogy panaszával hatósági vagy békéltető testületi eljárást kezdeményezzen.
Vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
A fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Európai Uniós online vitarendezési platformot is. A platform kapcsolattartó pontként szolgál szerződéses kötelezettségekkel, internetes értékesítéssel és szolgáltatási szerződésekkel kapcsolatos viták bíróságon kívüli rendezéséhez. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében (ide kattintva elérhető) Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
Vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a Vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a Vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A Vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület elérhetősége:
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: +36 62 426 343
Telefax: +36 62 426 149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
A további békéltető testületek elérhetőségei az alábbiak:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.
Telefonszám: +36 76 501 500
Telefax: +36 501 538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
5600 Békéscsaba, Penza lakótelep 5.
Telefonszám: +36 66 324 976
Telefax: +36 66 324 976
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: +36 46 501 091
Telefax: +36 46 501 099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf. 10.
Telefonszám: +36 1 488 2131
Telefax: +36 1 488 2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám: +36 22 510 310
Telefax: +36 22 510 312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: +36 96 520 202
Telefax: +36 96 520 291
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszám: +36 52 500 710
Telefax: +36 52 500 720
Heves Megyei Békéltető Testület
Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
3300 Eger, Faiskola út 15.
Levélcím: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszám: +36 36 416 660/105, +36 36 429 612/105
Telefax: +36 36 323 615
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszám: +36 56 510 610/614, 620
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Komárom-Esztergom Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: +36 34 513 010
Telefax: +36 34 309 225
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Nógrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/a.
Telefonszám: +36 32 520 860
Telefax: +36 32 520 862
Pécs-Baranyai Békéltető Testület
Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara
7625 Pécs, Majorossy u. 36.
Telefonszám: +36 72 507 150
Telefax: +36 72 507 152
Pest Megyei Békéltető Testület
Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
1052 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8.
Telefonszám: +361 474 7921
Somogy Megyei Békéltető Testület
Somogy Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: +36 82 501 000
Telefax: +36 82 501 046
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: +36 42 311 544
Telefax: +36 311 750
Tolna Megyei Békéltető Testület
Tolna Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszám: +36 74 411 661
Telefax: +36 74 411 456
Vas Megyei Békéltető Testület
Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: +36 94 312 356
Telefax: +36 94 316 936
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
8200 Veszprém, Budapest út 3.
Telefonszám: +36 88 429 008
Telefax: +36 88 412 150
Zala Megyei Békéltető Testület
Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: +36 92 550 514
Telefax: +36 92 550 525
A Vállalkozás székhelye szerinti első fokú fogyasztóvédelmi feladatokat ellátó hivatal elérhetősége:
Csongrád Megyei Kormányhivatal
Műszaki Hatósági Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6728 Szeged, Kereskedő köz 3-5.
Telefonszám: +36 62 680-530
E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
A további járási hivatalok elérhetőségeit itt találja:
http://jarasinfo.gov.hu/jarasok-lista
SZERZŐI JOGOK
A Vállalkozás fenntart magának minden jogot az konyhagepszeged.hu weboldalon, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
Miután a konyhagepszeged.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a konyhagepszeged.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozás írásos hozzájárulása nélkül.
A konyhagepszeged.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
Jogosulatlan felhasználás (azaz felhasználási szerződés nélkül, vagy az idézés határait és szabályait átlépve történő felhasználás) esetén a jogsértő 20.000 Ft + ÁFA / szó, illetve 50.000 Ft + ÁFA / kép mértékű felhasználási díjat köteles Vállalkozás részére fizetni.
Vállalkozás fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire. A szolgáltatások igénybevétele semmilyen körülmények között sem eredményezheti, hogy a forráskódot bárki visszafejtse, visszafordítsa, vagy bármely más módon megsértse a Vállalkozás szellemi alkotásokhoz fűződő jogait.
Tilos a konyhagepszeged.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a Vevői azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a konyhagepszeged.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető (pl. keresőrobot, vagy bármely más visszafejtő).
A konyhagepszeged.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Vállalkozás írásos hozzájárulásával lehetséges.
Vevő a weboldal egyes részeit saját felhasználás céljából a merevlemezére lementheti, vagy kinyomtathatja, ám ebben az esetben sem válik jogosulttá a weboldal így többszörözött részének a tovább használatára, terjesztésére, fénymásolására, átvételére, adatbázisban történő tárolására, letölthetővé tételére, a tartalom kereskedelmi forgalomba történő hozatalára.
SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI INFORMÁCIÓK
Vevő a megvásárolt terméket átveheti személyesen a Vállalkozás 6723 Szeged, Római körút 31. szám alatt található Front Design üzlethelyiségében vagy kérheti annak kiszállítását az általa megadott címre.
A termékek házhoz szállítását a Vállalkozás munkatársai végzik.
A kiszállítás a megrendelést követő 7-14 munkanapon belül valósul meg.
A termék kiszállításának pontos időpontját a Vállalkozás munkatársai minden esetben pontosan leegyeztetik a Vevővel.
A kiszállítás költségei az alábbiak szerint alakulnak:
- Szeged területén ingyenes.
- 500.000,-Ft értékű vásárlás alatt 10.000,-Ft.
- 500.000,-Ft értékű vásárlás felett ingyenes.
Vevő az alábbi fizetési módok közül választhat a termék megvásárlása során:
- Készpénzben
A megrendelt termékek 6723 Szeged, Római körút 31. szám alatt található Front Design üzlethelyiségében történő személyes átvétele vagy a Vállalkozás munkatársai által történő kiszállítás során.
- Banki előreutalással
Vásárló a számlavezető bankjában tud részünkre átutalást indítani, vagy közvetlenül bankszámlánkra is befizetheti az összeget bármelyik K&H Bankban. FRONT-MŰVEK Kft. 10402812-28100618-00000000
Konyhagép Áruház Szeged
“Minőségi beépíthető konyhagépek értékesítése beszerelése egy kézből, garanciával Szegeden!”